woensdag 17 januari 2018

Youssef Eddini wordt directeur marketing NPO

Youssef Eddini wordt directeur marketing bij de NPO. Eddini was hiervoor director corporate communications bij Ziggo, van 2009 – 2016 was hij hoofd marketing & communicatie bij de NOS. Hij treedt op 1 februari als directeur marketing toe tot de directie van de NPO.

Eddini wordt onder andere verantwoordelijk voor de merk- en marketingstrategie, publieksonderzoek, marketing intelligence, marketingcommunicatie, corporate communicatie en digital mediamanagement. Shula Rijxman, voorzitter RvB van de NPO: “Youssef heeft de juiste kennis en ervaring en kan een impuls geven aan een herkenbare, wendbare en participerende NPO. Met innovatieve digitale kanalen, kwalitatieve programma’s en altijd in dialoog met het publiek.”

Eddini: “Ik kijk ernaar uit om, vanuit de verschillende communicatiedisciplines, een bijdrage te leveren aan de verdere versterking van het merk NPO. De NPO vertegenwoordigt een spilfunctie in het op gang brengen en voeren van maatschappelijke discussies, waarbij iedereen welkom is om mee te praten. Ik zie het als mijn missie om te laten zien hoe de NPO samen met omroepen die rol met verve op zich neemt en uitvoert.”

Bij de NOS heeft Eddini gewerkt aan de herpositionering en het versterken van het NOS-merk, met als resultaat dat de NOS in 2014 werd uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van Nederland. Bij Ziggo heeft hij de afdeling Corporate Communicatie nieuw leven ingeblazen door deze te herstructureren en een pro-actief communicatiestrategie door te voeren. Eddini werkte eerder als hoofd communicatie bij Strukton, KLM en Transavia en was als communicatieprofessional werkzaam bij de politieregio’s Utrecht en Rotterdam-Rijnmond.

Bron: NPO/Broadcast Magazine

Bericht delen