XITE lanceert Personalised Music Television
Het Nederlandse muziekplatform XITE is gestart met Personalised Music Television in Nederland bij Ziggo. De applicatie, die toegankelijk is via set-top boxen, zal voor het einde van jaar ook toegankelijk worden gemaakt voor klanten van andere televisie-aanbieders.
Met Personalised Music Television slaat XITE een brug tussen de traditionele manier van tv kijken en het nieuw digitale on-demand tijdperk. “Het kijken van videoclips op lineaire zenders voelt ‘outdated’ aan. Het zappen tussen verschillende muziekzenders en hopen dat je een leuke clip tegenkomt is niet meer van deze tijd”, aldus Marius Brok, Director of Distribution Partnerships bij XITE.
“Met Personalised Music Television kijk je alleen nog maar videoclips die jij leuk vindt. XITE maakt het mogelijk om op intuïtieve wijze de zender te personaliseren door te ‘liken’ als een clip bevalt en te ‘skippen’ wanneer een clip niet bevalt. Het zelf ontwikkelde personalisation algoritme stelt de zender vervolgens in staat om videoclips uit te spelen die passen bij de voorkeuren van de gebruiker. Voor diepere personalisatie is het mogelijk om gecureerde ‘channels’ zoals Urbania, Teen Party en Sunday Chill te selecteren of een eigen ‘channel’ te creëren.”
“Hiermee overschrijdt XITE de grenzen van lineaire televisie, video on demand en het internet, en weet het de eigenschappen van deze media te combineren in één product.”
Bron: XITE/Broadcast Magazine