Article header image

Wim ter Laak manager Programming Strategy RTL

Wim ter Laak is vanaf 22 augustus manager Programming Strategy bij RTL Nederland. Ter Laak heeft in deze nieuwe functie een adviesrol richting directeur Content Matthias Scholten en de programmadirectie op het vlak van contentstrategie en –marketing. Hij richt zich daarbij met name op trends op het gebied van nieuwe formats en on- en off air promotie. Ook waar het mediaconcepten in bredere zin betreft, heeft Ter Laak een signalerende rol en zorgt hij voor de vertaling naar RTL.

Matthias Scholten: “Veel succesvolle formats vinden hun oorsprong in de VS of Groot-Brittannië. Het is voor RTL dan ook van belang de trends die in deze landen spelen, op de voet te volgen. Wim heeft jarenlange ervaring in programmaontwikkeling en zenderprogrammering. Daarnaast heeft hij zijn expertise verbreed op de Amerikaanse format- en conceptenmarkt. Kennis die we goed kunnen gebruiken om onze zenders te blijven vernieuwen en aan te scherpen.”

Wim ter Laak: “De ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan aan zender- en producentenzijde, zowel in het binnen- als het buitenland, komen optimaal samen in deze functie. Ik vind het een grote uitdaging om de solide en succesvolle basis van de RTL-zenders verder te versterken met vernieuwende formats en thema’s.”

Ter Laak is zijn loopbaan in 1988 gestart als redacteur/verslaggever bij Veronica Radio. Hierna vervulde hij verschillende functies bij Veronica en RTL. In 2004 werd hij benoemd tot programmadirecteur van RTL 4. Deze functie heeft hij tot 2007 vervuld, waarna hij RTL Nederland verliet om als Creative Director International aan de slag te gaan bij Eyeworks in Los Angeles en Amsterdam.

Bron: RTL/Broadcast Magazine

Bericht delen