Article header image

Vierde serie Strix voor INsight TV

De Nederlandse tak van producent Strix gaat weer een serie maken voor de wereldwijde UHD-zender INsight TV. Street Art Challenge werd gisteren aangekondigd tijdens MIPTV in Cannes. Het gaat om een achtdelige reeks die niet alleen wordt geproduceerd in 4K/UHD, maar in ook High Dynamic Range (HDR), voor een nog intensere kleurbeleving.

Roy Aalderink, CEO Strix: “In elke aflevering gaan twee internationale street artists, graffiti kunstenaars, naar een locatie om voor een klant een gerichte opdracht uit te voeren. We doen bijvoorbeeld een project voor een motorclub in Londen, een kunstwerk op de muur van hun clubhuis. Twee artiesten met uiteenlopende stijlen moeten hun vaardigheden samenbrengen en ook nog binnen dertig uur. Het is echt een wereldwijd project, in het Engels, waar ook Nederlanders aan meedoen. Straatkunst leeft enorm, er komt in Amsterdam ook een street art museum, en wij omarmen dat fenomeen met deze serie.”

Voor Strix is het alweer de vierde serie die voor INsight TV wordt gemaakt, na Spartan X, Dracula en Livingstone. Dat laatste programma, van de makers van Expeditie Robinson, ging dit weekend in première. Daarin trekken koppels door Botswana om opdrachten uit te voeren. Strix heeft inmiddels al bijna veertig uur Engelstalige content geproduceerd voor INsight TV. Op de foto van links naar rechts Arun Maljaars (INsight TV), Roy Aalderink (Strix) en Rian Bester, CEO van INsight TV.

Bron: BM

Bericht delen