Article header image

Verhalen van kijkers uit de hele wereld in Balcony Stories

Balcony Stories zijn verhalen van over de hele wereld die een bron van inspiratie zijn in deze moeilijke periode. De videoserie gaat in Nederland en België in première op 22 april op MTV, Comedy Central en Spike en zal ook te zien zijn op de digitale platformen van de zenders.

Balcony Stories is een reeks van korte video’s die de creativiteit en positiviteit laat zien van mensen die er thuis het beste van maken in de huidige omstandigheden. De videoserie, geproduceerd door VIS in samenwerking met Freemantle, maakt gebruik van user-generated content van zowel de kijker als talent en herdefinieert de rol van de kijkers door hen te transformeren in actieve verhalenvertellers en de hoofdrolspelers van hun eigen shows.

Raffaele Annecchino, President van ViacomCBS Networks EMEAA: “Bij ViacomCBS hebben we ons altijd ingezet om onze doelgroep overal en altijd te bereiken. Nu we in deze moeilijke situatie leven, moeten we meer dan ooit in contact blijven met onze fans en hen helpen om positief te blijven. Balcony Stories is in deze geest geboren. In de afgelopen maanden hebben onze ogen zich geopend, maar ook onze verbeelding en ons gevoel voor humor. Het delen van leuke en emotionele verhalen die we allemaal meemaken onderstreept het feit dat we ons nog steeds verbonden voelen met wat de empathie, creativiteit en positieve energie die vanuit de hele wereld weerspiegelt. Met Balcony Stories willen we deze positieve houding laten zien.”

Vanaf 22 april kunnen alle kijkers hun video’s en clips inzenden door ze te uploaden naar balconystories.tv. Video’s kunnen creatief zijn, raar zijn of laten zien hoe je deelneemt aan virtuele yogalessen, huisdiervideo’s, ontbijtcreaties of schoonmaakroutines. Kortom: hoe mensen hun tijd doorbrengen, en wat ze met de wereld willen delen.

Bron: ViacomCBS/BM

Bericht delen