UPC ziet digitale tv en HDTV verder groeien
Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland laat ook het tweede kwartaal van 2010 goede cijfers zien. Dit blijkt uit de vandaag gerapporteerde cijfers van moederbedrijf Liberty Global, Inc.. De groei aan abonnees die kozen voor een combinatiepakket van televisie, internet en telefonie, die in 2009 werd ingezet, zette ook in het afgelopen kwartaal door.
Het afgelopen kwartaal groeide het aantal HD-abonnementen met 30 procent. Dat werd met name veroorzaakt door het WK Voetbal. Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC Nederland: “We zien dat klanten kiezen voor providers die waarde toevoegen op bestaande producten. Klanten kiezen niet voor aanbieders met het goedkoopste productaanbod, maar voor aanbieders die de meest complete en geavanceerde diensten bieden.”
De omzet over het tweede kwartaal bedroeg € 215,5 miljoen en nam daarmee licht toe ten opzichte van het eerste kwartaal (€ 213,4 miljoen). Over het tweede kwartaal bedroeg de OCF (Operating Cash Flow) € 125,3 miljoen; een toename van 3,1 miljoen euro ten opzichte van het eerste kwartaal. Voor financiële resultaten van moederbedrijf LGI wordt verwezen naar deze site.
Bron: UPC