TLC scoort onder vrouwen van 20-34 jaar
TLC heeft een succesvolle TLC Gay Week gehad, met een all day marktaandeel van 5,2 procent en een prime time marktaandeel van 2,8 procent in de doelgroep vrouwen 20-49 jaar. Hiermee heeft de vrouwenzender het hoogste prime time marktaandeel van 2015 behaald.
Daarmee was TLC de vierde zender van Nederland en liet de zenders NPO 3, Net 5 en RTL 5 achter zich.
De beste dagen binnen de TLC Gay Week waren donderdag met 6,1 procent all day marktaandeel en zondag met 5,7 procent marktaandeel (V20-49). Onder de jongere doelgroep (V20-34) was dit zelfs 7,5 procent all day marktaandeel op donderdag en 8,6 procent all day marktaandeel op zondag. TLC was hiermee op zondag de best scorende zender van Nederland in de doelgroep vrouwen 20-34 jaar.
Petra Knoth, channel director TLC: “Met onze jaarlijkse TLC Gay Week willen we meer aandacht en begrip vragen voor de LGBT-community en het is fantastisch dat we ook dit jaar zo’n grote groep kijkers hebben weten te bereiken met deze boodschap door onze aangepaste programmering. De nieuwe serie Louisa & Rosanna heeft daar zeker aan bijgedragen. Vanaf 24 september starten we met I Am Cait, de achtdelige serie over Caitlyn Jenner, misschien wel de meest besproken persoon van dit jaar. Volgend jaar zetten we het LGBT-thema ook weer op de agenda en pakken we zelfs nog groter uit, aangezien dan Amsterdam de host is van de EuroPride.”
Bron: Discovery Networks