dinsdag 16 januari 2018

Terugblik op succesvolle Innovation Day van United

Las Vegas heeft NAB en CES, maar Hilversum is de thuishaven van Innovation Day 2016, georganiseerd door United. Een groot neon bord, dat niet zou misstaan in ’s werelds grootste gokstad, kondigt bij de ingang van het Mediapark de minibeurs aan. René Delwel, Managing Director United: “Het is goed om eens in de zoveel tijd je klanten uit te nodigen om te laten zien waar je mee bezig bent.”

 

Uiteindelijk struinen zo’n vierhonderd klanten van het facilitaire bedrijf door het Muziekpaviljoen. Paul van den Heuvel, Technical Manager United: “We hebben onze innovaties onderverdeeld in vier stromingen: UHD TV Productions, Broadcast Management Software, Cloud Broadcasting en Technical Innovations. Aan de hand daarvan hebben we vier routes door het pand gemaakt.”

Klanten die Innovation Day niet kunnen bijwonen, weten evengoed snel genoeg waar United momenteel mee bezig is. Alles dat wordt gedemonstreerd, krijgt dit jaar nog de release. Delwel licht er een paar persoonlijke favorieten uit. “We tonen vandaag drie smaken remote productie. De traditionele manier op basis van dark fiber, waarbij je alle bronnen naar een centraal punt haalt om van daaruit een programma te maken. De tweede manier is door dit via IP-VPN te doen, maar daar heb je wel een hoge bandbreedte voor nodig. En de derde optie is via internet, waarbij we alle bronnen op remote locatie laten staan en ze met een soort afstandsbediening, die eruit ziet als een gewone control room, bedienen. Flexibel en efficiënt.”

Lees in het volgende nummer van Broadcast Magazine alles over de Innovation Day van United. En bekijk hier een kort videoverslag.

Bericht delen