T-mobile stapt in televisiemarkt met KNIPPR
T-Mobile stapt in de televisiemarkt. Met de nieuwe dienst KNIPPR stelt de consument zelf zijn tv-aanbod samen. KNIPPR start met een Nederlands basisaanbod en daar bovenop kunnen zenders los worden toegevoegd. KNIPPR maakt zo een einde aan de verplichte afname van oversized tv-pakketten. KNIPPR kent geen gedwongen koppelverkoop met telefonie- of internetdiensten.
“Met KNIPPR komen we met een volwaardig tv-product dat aansluit bij hoe de huidige generatie tv- kijkt. Deze dienst is ontwikkeld om drie grote frustraties weg te nemen die leven bij de tv-kijker over de wijze waarop televisie wordt aangeboden,” aldus Tisha van Lammeren, Directeur Consumenten Marketing & KNIPPR. “De huidige aanbieders richten zich op een zo’n groot mogelijk publiek maar gaan voorbij aan de individuele behoeften. Ze bieden oversized basispakketten met wel zestig zenders, met vele extra’s waar je als consument niet om vraagt, maar wel voor betaalt. Wil je één andere zender buiten het basispakket, wordt je verplicht er vele andere zenders bij te kopen. Dat vinden wij en de nieuwe generatie niet meer van deze tijd. Met KNIPPR kies en betaal je voor datgene wat je persoonlijke interesse heeft.”
De tweede frustratie is de koppelverkoop van tv-diensten met telefonie of internet. Van Lammeren: “KNIPPR maakt ook een einde aan deze gedwongen winkelnering. KNIPPR biedt interactieve televisie zonder andere verplichtingen.” De lange contractperiode waar aan je vastzit, is de derde frustratie. “Je voorkeuren en behoeftes veranderen. Toch zit je vaak minimaal een jaar vast aan je tv-keuze. KNIPPR is maandelijks opzegbaar en aan te passen. Wil je een andere zender proberen of ben je uitgekeken, dan kan je eenvoudig opzeggen of een andere toevoegen zonder enige verplichting. Dat is tv-kijken anno nu.”
KNIPPR is vanaf het voorjaar van 2016 voor iedereen beschikbaar. Omdat klanten alleen betalen voor tv-zenders die ze zelf kiezen, kunnen consumenten slim inkopen en zo flink besparen op hun rekening. T-Mobile is op dit moment met bijna alle zenders, inclusief de online videodiensten, in gesprek om een zo breed mogelijke keuze te kunnen bieden. De prijzen en het zenderaanbod zullen bij de lancering bekend worden gemaakt. Begin 2016 wordt de betaversie van KNIPPR getest door een testpanel waar consumenten zich voor kunnen aanmelden.
Bron: T-Mobile/Broadcast Magazine