Sterren Springen over de grens
Op de tv-beurs Mipcom in Cannes die deze week plaatsvindt, kan Eyeworks goede zaken doen met het format van Sterren Springen, dat de producent daar aanbiedt als Celebrity Splash. In Amerika ontstond al een biedingsstrijd.
Dit weekend werd bekend dat ABC acht afleveringen gaat maken met schoonspringende bekendheden. Eyeworls-directeur Reinout Oerlemans liet maandag aan RTL Boulevard weten: “Fox wilde het ook dolgraag hebben, er ontstond een sort bidding war. Vrijdagmorgen heb ik zelf de baas van Fox gebeld met het nieuws dat we het toch bij ABC gaan doen. Met ons bedrijf maken we daar al meer programma’s. Zo’n telefoontje is nooit leuk om te doen, maar het geeft wel de kracht van het format aan.”
Celebrity Splash is inmiddels al verkocht aan Australië, waar de Bekende Australiërs in de rij staan om mee te doen, vanwege de verwachte hoge kijkcijfers. Oerlemans: “De agenten van de sterren bellen ons nu op met de vraag of hun ster mee mag doen, omdat ze het zo’n gaaf programma vinden. Ze moeten er nog achter komen hoe gevaarlijk deelname kan zijn!”
Bron: RTL Boulevard/Broadcast Magazine