Sound Summit onderstreept belang toegepast geluid tijdens Dutch Media Week
Dinsdag 15 juni 2021

Sound Summit onderstreept belang toegepast geluid tijdens Dutch Media Week

Nieuw dit jaar tijdens Dutch Media Week: de Sound Summit. Geluid laat producties zoals televisieprogramma’s, podcasts, games, reclames en documentaires leven. Hoe zorg je voor het juiste geluid? Wat zijn de nieuwste innovaties en hoe start je met sounddesign?

Op woensdag 6 oktober wordt, met tal van experts, stilgestaan bij het belang van goed toegepast geluid tijdens dit event. “Muziek activeert ons brein. Het is één van de krachtigste middelen om emoties op te roepen”, aldus Rebecca Schaefer, neuropsychologe aan de Universiteit Leiden. Denk aan aanzwellende muziek in een spannende film, maar ook het geluid van juichende supporters tijdens voetbal op televisie. Geluid zorgt voor beleving en sfeer.

Geluid in de mix
Van producenten en programmamakers tot sounddesigners, componisten en technici: de Sound Summit brengt iedereen die te maken heeft met toegepast geluid bij elkaar. Bovendien krijgen jonge sounddesigners de kans hun werk te laten zien en zijn er diverse workshops zoals ‘opnemen op ongewone locaties’, ‘het effect van een goed soundlogo’ en ‘8D sounddesign’.

Dagvoorzitter Astrid de Jong maakt al 25 jaar radio en won de Nachtwacht Award 2021. “Ik en mijn oren verheugen zich enorm op de Sound Summit. Ik kan oprecht genieten van een mooie mix, verrassende effecten of bijzondere geluidsmontages.”

Over Sound Summit
De Sound Summit wordt op 6 oktober georganiseerd door Dutch Media Week, Bureau Audio Zaken, Sonic Picnic, Audiochef, De Vorstin en het Metropole Orkest en zal plaatsvinden bij De Vorstin in Hilversum.

Over Dutch Media Week
Dutch Media Week promoot, stimuleert en viert media. Van 30 september tot en met 10 oktober 2021 laat het festival de bezoeker ervaren hoe belangrijk media zijn in ons dagelijks leven. Van innovatie en creatie tot bijzondere verhalen en talentontwikkeling. Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en LIVE Hilversum, Stadsfonds Hilversum en een groot aantal partners uit de media-industrie.

Bron: Dutch Media Week/BM

Bericht delen