SKO wint I-COM Award
SKO en Kantar Media hebben gezamenlijk de I-COM Data Creativity Award gewonnen in de categorie Video. De uitreiking vond gisteravond plaats op het Gala Awards Dinner tijdens de I-COM Global Summit in Sevilla. De internationale prijs is een erkenning voor het Online Video KijkOnderzoek en onderzoeksstrategie.
SKO directeur Bas de Vos: “Deze prijs is een heel mooie waardering voor het omvangrijke onderzoeksproject dat in 2014 is begonnen en dat als doel heeft het complete kijkgedrag in Nederland in kaart te brengen, offline én online. Het succes is te danken aan de volle inzet van het team bij SKO en Kantar Media/TNS NIPO en was zeker niet mogelijk zonder de intensieve support van alle publishers, BVA en PMA en natuurlijk alle betrokken suppliers.”
Sinds 1 januari 2016 levert SKO dagelijks kijkcijfers voor online bekeken programmacontent. De cijfers zijn gebaseerd op een hybride meetmethode waarbij censusdata en paneldata elkaar versterken. Later dit jaar worden ook de kijk- en bereikcijfers voor online videocommercials uitgeleverd. SKO heeft hiermee als eerste in de wereld een systeem dat op deze (hybride) manier dagelijks hoogwaardige kijkdata levert op detailniveau.
Bron: SKO/Broadcast Magazine