SKO verlengt contract met Intomart GfK
Intomart GfK zal ook in 2014 en 2015 het televisiekijkgedrag meten voor SKO (Stichting KijkOnderzoek). In 2010 werd een driejarig contract afgesloten tussen SKO en Intomart GfK met een optie voor een verlenging van 2 jaar.
Op basis van goede prestaties de afgelopen jaren heeft SKO besloten om ook de laatste twee jaar van dit contract te laten ingaan. Deze tussentijdse evaluatie maakte onderdeel uit van de gemaakte afspraken.
Een combinatie van twee verschillende technieken voor zenderherkenning zorgt voor een zeer exacte registratie van het kijkgedrag in Nederland. Via de audiomatching techniek uit het eigen ontwikkelcentrum Common Technology Center (CTC) in Engeland wordt het geluid van de bekeken zenders in huishoudens vergeleken met het uitgezonden geluid door de zenders. De audiocodingtechniek maakt het mogelijk de exacte zender te traceren doordat Nederlandse zenders een onhoorbare code toevoegen aan dit geluid, dat uitsluitend door de kijkmeter wordt herkend.
“Wij zijn het enige onderzoeksbureau in de wereld dat deze twee verschillende technieken met elkaar combineert en zo SKO kan verzekeren van de meest nauwkeurige kijkcijfers”, aldus Liesbeth Nekkers, directeur onderzoek voor televisie (SKO) en radio (NLO).
Dit wordt beaamd door Bas de Vos, directeur SKO: “Wij zijn tevreden met de geleverde prestatie van Intomart GfK. De key performance indicatoren, zoals vastgelegd in ons contract zijn gerealiseerd. Reden om het contract met Intomart GfK voort te zetten.”
Bron: Intomart GfK