woensdag 17 januari 2018

SKO en GfK verlengen TV Kijkonderzoek contract

SKO verlengt het TV Kijkonderzoek contract met GfK voor 2018. GfK levert een bijdrage aan de innovaties om in te kunnen spelen op het veranderende kijkgedrag waarbij televisie- en videokijken op meerdere schermen wordt gemeten.

Nadruk ligt hierbij op het meten van live televisiekijken op tablets en smartphones.

SKO, de organisatie verantwoordelijk voor het Nederlandse KijkOnderzoek, heeft haar contract met GfK voor het uitvoeren van het onderzoek met een jaar verlengd waardoor het nu geldig is tot en met 31 december 2018.

GfK en SKO zullen in 2018 een aantal innovatieprojecten uitvoeren, waarvan de voorbereiding inmiddels is gestart. Het gaat hierbij om zowel data over het op andere devices kijken naar video, als ook het kijken naar andere diensten op de televisie. 

Bas de Vos, Global Director Strategy Media Measurement GfK: “We zijn trots in het vertrouwen dat SKO in ons als partner heeft en gaan heel graag met onze technologieën en expertise aan de slag om het kijkonderzoek van de toekomst verder vorm te geven.”

Bron: GfK/BM

Bericht delen