Secret Story zakt onder 200.000 kijkers
Het NET 5-programma Secret Story heeft maandag slechts 196.000 kijkers getrokken. De ‘opvolger van Big Brother‘, een productie van producent Endemol, ging op 14 februari van start met 380.000 kijkers. De liveshow op donderdag 17 februari werd nog gevolgd door 274.000 kijkers.
De samenvatting onder de titel Secret Story So Far bereikte zondag 169.000 kijkers. Daarmee voldoet het programma niet aan de doelstelling die NET 5 eerder uitsprak. Het kijkcijfer is nu vergelijkbaar met dat van buitenlandse series als Little People, Big World, die eerder op hetzelfde tijdstip werden uitgezonden door NET 5.
Paul Römer, oud-directeur van Endemol en medebedenker van Big Brother, toont zich in De Perstribune niet erg enthousiast over de NET 5-show. “Ik heb me verbaasd over de eenzijdige karakters die in de serie zitten. Het team is duidelijk nog niet helemaal op elkaar ingespeeld”, aldus Römer.
NET 5-baas Alphons Martens vindt dat de realityshow te snel veroordeeld wordt. “Het wordt een succes, het moet groeien”, zegt hij in De Pers. “We hadden de eerste dagen meer dan 1 miljoen pageviews op de website. Dat is meer dan een hele maand op NET 5. Op Twitter waren we wereldwijd trending topic nummer 1.”
Martens maakt niet exact bekend wat de productiekosten zijn van de serie, die in Portugal wordt opgenomen. “Het is wel duurder is dan series als Popstars of De Nieuwe Uri Geller. Je hebt het over miljoenen. Secret Story is wat het is, je kunt niet snijden in de kosten. De bewoners worden 24 uur per dag gevolgd, iemand moet de camera’s bemannen. Met de liveshows heb je de hele studio-entourage. En die mensen in het huis moeten toch iets eten”, aldus Martens tegenover Zappen.blog.
Bron: Broadcast Magazine