dinsdag 16 januari 2018

SBS enige zendergroep die groeit

Wie had dat gedacht? Ondanks het negatieve sentiment en analyses dat het ‘niet meer goed komt’ met SBS, is de zendergroep de enige die een stijging laat zien over de eerste twee maanden van het jaar. Dat blijkt uit de kijkcijferanalyse in de maarteditie van Broadcast Magazine.

Waar de NPO over de periode januari-februari 0,9 procent zenderaandeel prijsgeeft in vergelijking met 2012 (6+) en RTL 0,1 procent, daar wint de SBS-groep 0,3 procent. En bij 20-49 zijn de verschillen nog veel opvallender: SBS stijgt een half procent over de eerste twee maanden van dit jaar, waar de NPO en RTL respectievelijk 1,7 en 1,3 procent marktaandeel prijsgeven. Belangrijke kanttekening is natuurlijk wel dat die winst geheel te danken is aan Net5 – en in mindere mate Veronica.

Voor het eerst publiceert Broadcast ook de top 25 tweets over januari en februari (het totaal aantal via Twitter verstuurde berichten over een tv-programma, 3 uur voor en 1 uur na uitzending). Niet verrassend is dat de abdicatie van Koningin Beatrix over de eerste twee maanden van dit jaar verreweg de meeste twitterberichten veroorzaakte: bijna 147.000.
Nog geen abonnee? Klik hier.

Bron: Stichting KijkOnderzoek/Laurent Lentz, Remotely.tv/Broadcast Magazine

Bericht delen