woensdag 17 januari 2018

Samenwerking Ziggo Sport en Remiqz

Ziggo Sport en Remiqz gaan intensief samenwerken. Ziggo Sport zendt onder andere de door Southfields geproduceerde voetbalprogramma’s Rondo en Deportivo United uit. De redactie van deze programma’s maakt vanaf heden gebruik van de diensten van Remiqz. Hierdoor zullen de programma’s de beschikking krijgen over wetenschappelijke inzichten. Centraal hierbij staat de door Remiqz ontwikkelde EuroPlayerIndex (EPI), de objectieve maatstaf voor de kwaliteit van spelers.

Remiqz adviseert professionele voetbalclubs met wetenschappelijke inzichten op het gebied van financiën, spelersbeoordeling en transferbeleid. Aan de hand van de EuroClubIndex (ECI), de enige objectieve ranglijst van alle Europese voetbalclubs die een nauwkeurigheid van 97,3% laat zien in haar voorspellingen, heeft Remiqz een betrouwbare en accurate index van alle professionele spelers ontwikkeld. Deze EuroPlayerIndex (EPI) helpt clubs bij het nemen van beslissingen, waaronder het aankopen van spelers, op basis van objectieve data in een voetbalwereld vol meningen en belangen.

Arthur Zuijderwijk, directeur van de televisieproducent Southfields en producent van Rondo en Deportivo United: “We verheugen ons erop gebruik te kunnen maken van de diensten van Remiqz. De gegevens worden gezien als een wezenlijke aanvulling op de inhoud van de programma’s. In een tijd waarin big data en transparantie een steeds grotere rol spelen in het beleid van voetbalclubs, wil Southfields beschikken over een partner die zich specialiseert in analytische, objectieve informatie. Met Remiqz hebben we die gevonden.”

Robert Slijk, Managing Director van Remiqz: “We kijken uit naar het ondersteunen van de programma’s op Ziggo Sport. Onze kennis draagt bij aan de vele voetbaldiscussies die er in ons land worden gevoerd. De informatie die wij leveren, kan argumenten bevestigen of ontkrachten op basis van wetenschappelijke kennis en objectieve data. Onze missie is dat de kijker van Ziggo Sport de EuroPlayerIndex uiteindelijk op dezelfde manier gebruikt als de grote voetbalclubs waarmee we nu al samenwerken.”

Bron: Ziggo/BM

Bericht delen