dinsdag 16 januari 2018

RTL Ventures neemt belang in Squla

RTL Ventures neemt een belang van 20,3 procent in Squla, het online oefenprogramma voor kinderen op de basisschool, dat al ruim 33.000 leden telt en kinderen spelenderwijs klaarstoomt voor de Cito-toets. Deze stap past in de visie van RTL CEO Bert Habets die het samenspel tussen televisie, digitale platforms en live entertainment verder wil versterken.

Via investeringstak RTL Ventures wordt een nieuwe kraal aan de ketting geregen met Squla, waar leerlingen thuis spelenderwijs kunnen oefenen voor school. “In die sterke groeimarkt kunnen wij enerzijds de kinderen via RTL Telekids en andere RTL-programma’s bereiken en anderzijds de ouders via RTL 4, want zij vinden het prettig wanneer hun kinderen online verantwoord bezig zijn met de lesstof.”

André Haardt, CEO en oprichter Squla: “Voor ouders is Squla een tool om hun kinderen te helpen het beste uit het schooljaar te halen. We hebben flinke groeiambities, ook internationaal.” En die ambities passen binnen de lange termijnvisie van RTL, want Habets zoekt met Nicolas Eglau, directeur Ventures, naar synergie tussen zijn mediamerken. Eglau: “Leren via mobiele apparaten wordt steeds populairder. De positie die Squla binnen korte tijd in het moderne onderwijs heeft verworven, is indrukwekkend. Het past dan ook perfect in het portfolio van RTL Ventures omdat het bedrijf zich in een groeimarkt bevindt en een bewezen business model heeft.”

Habets: “Dankzij onze marketingpower en via creatieve kruisbestuiving kunnen we zo’n innovatief concept samen met Squla groter maken. Het kan inhoudelijk passen bij Telekids, maar ook bij The voice Kids of zelfs via een dialoogje in GTST. Op termijn, ik verwacht zeker niet eerder dan 2015, kunnen we het hopelijk internationaal uitrollen via RTL. Zo kan Nederland, ook in dit opzicht, mooi als pilotland fungeren.”

Bron: Broacast Magazine

Bericht delen