RTL introduceert bumper ad bij RTL XL
woensdag 17 januari 2018

RTL introduceert bumper ad bij RTL XL

RTL breidt de advertentiemogelijkheden uit met een nieuw product: de bumper ad. Deze korte pre-rolls van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL. RTL is hiermee de eerste broadcaster in Nederland die dit product met snackable reclames vertoont. 

Door de advertenties programmatic aan te bieden via het video-inventory managementplatform SpotX, bereiken ze een doelgericht publiek. Een bumper ad is een pre-roll die voorafgaand aan een online video wordt weergegeven. Een korte videoboodschap kan voor de consument minder storend zijn en tot optimale vertoning leiden. Een bumper ad kan een korte krachtige boodschap zijn, maar kan ook worden ingezet als teaser voor een videocampagne of als remarketing-optie voor het creëren van extra bewustzijn van een videoboodschap.

KPN is enthousiast over het nieuwe product. Howard Liem, Media Manager bij KPN: “Het kijkgedrag van mensen verschilt per device. Om de effectiviteit te vergroten vinden wij het belangrijk dat de creatie van de campagne past bij het medium. Op mobiel is de mediaconsumptie veelal vluchtig en kijkt men vaak onderweg naar korte filmpjes. Gebruikers ervaren een lange pre-roll voor een kort filmpje als irritant. De bumper ad sluit beter aan bij de snackable content op mobiel en heeft daardoor een belangrijke toegevoegde waarde in de mix van online videoformaten.” Bekijk hier de nieuwe bumper ad van KPN.

Elwin Gastelaars, Managing Director SpotX Benelux en Nordics: “Een effectieve reclameboodschap houdt rekening met de ervaring van het publiek. De aandachtsspanne van een consument is kort, vooral bij het uitgesteld tv-kijken. Korte ads spelen hierop in en worden als snack aangeboden. Doordat de ads programmatic worden ingekocht, krijgt de consument alleen een korte reclame te zien die voor hem op dat moment interessant is. RTL is de eerste broadcaster in Nederland die op deze manier de behoefte van de consument vooropstelt, en hiermee een innovatieve stap voorwaarts zet naar een toekomst van relevante en gewenste reclame.”

Bron: RTL/BM

Bericht delen