RTL Group werkt aan rebranding
Zondag 21 februari 2021

RTL Group werkt aan rebranding

De internationale RTL Group is bezig met een grote rebranding die in de tweede helft van 2021 van start gaat. In een fors aantal landen krijgen de organisatie en zenders een nieuwe look & feel. RTL Group wil daarmee meer eenheid uitstralen in het veranderende medialandschap.

Thomas Rabe van RTL Group: “Meer dan 90 procent van de bevolking in onze belangrijkste Europese markten is bekend met het merk RTL. In tijden van enorme publieksfragmentatie en groeiende desinformatie is dit zowel een concurrentievoordeel als een verantwoordelijkheid voor ons allemaal. Om onze merkbelofte te onderstrepen en uit te drukken dat we één RTL zijn, is daarom een project gestart om de branding binnen de RTL Group te versterken en te harmoniseren.”

Het rebranding-project heet RTL United. De uitrol is gepland voor de tweede helft van 2021, te beginnen met RTL Group en RTL Deutschland. Daarna komen de andere Europese RTL-kanalen aan de beurt. De Duitse streamingdienst TV Now gaat RTL+ heten, zodat kijkers direct weten welke partij achter de streamingdienst zit. Een logische stap zou zijn om Videoland ook RTL+ te gaan noemen, maar daarover is nog niets bekend.

Het nieuwe ontwerp van logo’s en dergelijke wordt verzorgd door het merk- en technologiebureau AKQA, met vestigingen in Londen en Göteborg, dat ook klanten als Nike en Netflix in zijn portfolio heeft. Elmar Heggen, COO en plaatsvervangend CEO van RTL Group, bespreekt de plannen momenteel met het senior management van de RTL-vestigingen in Luxemburg, Hongarije, Kroatië, België en Nederland.

RTL 4, RTL 5

Bron: BM/RTL Group

Bericht delen