RTL Group boekt goede resultaten
Vrijdag 06 augustus 2021

RTL Group boekt goede resultaten

RTL Group heeft in het eerste halfjaar van 2021 een omzet van ruim 3 miljard euro gerealiseerd, een stijging van 13,7 procent. De winst bedroeg 929 miljoen euro, een record.

Het aantal betalende abonnees voor de streamingdiensten in Duitsland en Nederland groeide 72 procent ten opzichte van vorig jaar. Videoland groeide ruim 20 procent naar iets meer dan 1 miljoen abonnees. De omzet uit streaming bedraagt nu zo’n 107 miljoen euro. De Duitse streamingdienst TV Now gaat in het najaar RTL+ heten en in 2022 gaat RTL Group die streamingdienst internationaal uitrollen.

RTL Group werkt intussen aan diverse reorganisaties. In Frankrijk gaan Groupe TF1 en Groupe M6 samen. RTL België wordt verkocht aan de Belgische mediabedrijven DPG Media en Groupe Rossel. Voor RTL Nederland is gekozen voor een joint venture met Talpa, maar die zal eerst nog moeten worden goedgekeurd door de autoriteiten. RTL verwacht de fusie in de eerste helft van 2022 af te ronden.

De omzet van RTL Nederland is in het eerste halfjaar met 22,2 procent gestegen naar 253 miljoen euro. De winst kwam uit op 54 miljoen euro, terwijl dat een jaar eerder slechts 2 miljoen euro was.

Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de halfjaarcijfers: “De eerste helft van 2021 was voor ons op financieel vlak positief. Dat is voor een belangrijk deel het gevolg van een sterk herstelde tv-advertentiemarkt en de zeer krachtige performance van onze tv-zenders. Dit heeft, in combinatie met de voortdurende groei van het aantal Videoland-abonnees, geleid tot sterke financiële resultaten.”

“Deze resultaten zijn voor ons een bevestiging dat een duidelijke strategie, teamspirit en het vermogen om te blijven innoveren cruciaal zijn om succesvol te opereren in een dynamisch en globaliserend medialandschap. Met deze goede financiële resultaten creëren we nog meer ruimte voor verdere investeringen in onderscheidende lokale content en tech. En dat maakt de Nederlandse consument de uiteindelijke winnaar.”

Bron: RTL Group/RTL Nederland/BM

Bericht delen