woensdag 17 januari 2018

RTL en Triade Media breiden portfolio uit

RTL en Triade Media gaan ook de reclamezendtijd van AMC, Food Network en Fine Living verkopen. Vanaf 1 januari is het mogelijk om op de internationale tv-zender AMC Nederlandse tv-campagnes in te kopen. In de loop van het eerste kwartaal van 2017 worden Food Network en Fine Living opengesteld voor Nederlandse adverteerders.

RTL en Triade Media bundelden 1 januari 2016 hun krachten voor de verkoop van reclamezendtijd voor themakanalen. De uitbreiding past in de strategie om het portfolio uit te bouwen met sterke merken met een duidelijk thema.

AMC Global, onderdeel van AMC Networks International, is een filmzender. AMC toont ook eigen producties als Fear The Walking Dead, The Night Manager, Turn: Washington Spies en Into The Badlands. AMC is op grote schaal te zien in heel Noord-Amerika en in meer dan 125 landen wereldwijd. In Nederland is AMC beschikbaar in meer dan 95% van alle huishoudens, onder andere via Ziggo en KPN.

Food Network en Fine Living zijn onderdeel van Scripps Networks Interactive, een ontwikkelaar van lifestyle content in de categorieën home, food en travel voor TV en online. Ook Travel Channel, al eerder toegevoegd aan het portfolio van RTL en Triade Media, is onderdeel van Scripps Networks Interactive.

Bron: RTL/Broadcast Magazine

Bericht delen