dinsdag 16 januari 2018

RTL 4 sterkste mediamerk van Nederland

RTL 4 is dit jaar het sterkste mediamerk van Nederland. Dat blijkt uit een onderzoek van het Tijdschrift voor Marketing, dat de lijst voor de tweede keer samenstelde. RTL 4 neemt de plek over van SBS 6. Het tijdschrift wilde weten welke mediamerken de Nederlander gebruikt en welke Nederlandse merken erin slagen de consument aan zich te binden. SBS 6 is gezakt naar de derde positie en moet Nederland 1 laten voorgaan.

De drie publieke tv-zenders zijn dit jaar voor het eerst meegenomen in het onderzoek. Nederland 1 komt (met stip) binnen op de tweede plek, Nederland 3 op nummer vijf. Gevolg van dit bredere deelnemersveld is wel dat afzonderlijke publieke omroepen als NOS, TROS en VARA dit jaar dalen op de lijst, meldt het tijdschrift.

De top 10 van dit jaar met tussen haakjes de positie van vorig jaar:

1. RTL 4 (2)
2. Nederland 1 (-)
3. SBS 6 (1)
4. Hyves.nl (4)
5. Nederland 3 (-)
6. NET 5 (7)
7. Nu.nl (5)
8. Veronica (8)
9. Radio 2 (21)
10. RTL 5 (15)

Bron: Mediajournaal/Broadcast Magazine

Bericht delen