Article header image

RTL 4 scoort met nieuwe programma's

Wie Is De Mol? en Weet Ik Veel? zijn afgelopen en daarom presenteerden zowel RTL 4 als NPO 1 een nieuwe programmering op zaterdagavond. Het RTL 4-programma It Takes 2 met Chantal Janzen en Gordon is met 1.691.000 kijkers van start gegaan, goed voor 27 procent marktaandeel.

Het erna uitgezonden Alles Mag Op Zaterdag, eveneens met Gordon, behaalde 1.364.000 kijkers en 22 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

DWDD University met Beatrice de Graaf op NPO 1 had 1.216.000 kijkers en De Kwis met gast Eva Jinek was goed voor 1.543.000 kijkers. Dankzij het NOS Journaal met 1.975.000 kijkers en Studio Sport Eredivisie met 1.797.000 kijkers blijft NPO 1 marktleider op zaterdagavond. De zender scoorde een aandeel van 24,0 procent, terwijl RTL 4 in de avonduren 19,5 procent noteerde.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen