dinsdag 16 januari 2018

Reportages MIPTV en NAB

Twee grote internationale beurzen, gelijktijdig gehouden op verschillende continenten: MIPTV in Cannes en NAB in Las Vegas stonden ook bij veel Nederlandse bedrijven in de belangstelling. De Marché International des Programmes de Télévision bestond vijftig jaar en dat moest natuurlijk worden gevierd.

Vanuit Nederlands perspectief gebeurde dat vooral tijdens de Holland Beach Party – ook al met een lange traditie: www.hollandbeachparty.nl. Terwijl daar ruim driehonderd Nederlanders vertoefden, was minstens een zelfde aantal landgenoten 9.500 kilometer verderop actief in het Las Vegas Convention Centre tijdens NAB. Deze grootste beurs op het gebied van mediatechniek trekt jaarlijks bijna honderdduizend bezoekers en is daarmee een waar mekka voor broadcasttechnici uit de hele wereld. Net als tijdens MIPTV waren ook op NAB diverse Nederlandse bedrijven zeer succesvol, met export van hun producten over de hele wereld. 4K was dit jaar trouwens het toverwoord.

Uitgebreide (foto)reportages van zowel MIPTV als NAB zijn te vinden in de aprileditie van Broadcast Magazine. Nog geen abonnee? Klik hier.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen