Article header image

Remco van Leen directeur content bij SBS

Remco van Leen (50) gaat als directeur content aan de slag bij SBS Broadcasting. In die functie is hij verantwoordelijk voor de zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9. Van Leen vervulde de afgelopen jaren de functie van mediadirecteur bij AVROTROS. Hij volgt Peter Lubbers op, die vertrekt bij SBS.

Peter de Mönnink, CEO van SBS Broadcasting en Sanoma Nederland en België: “Met Remco van Leen halen we een ervaren mediaman in huis. Iemand die weet wat het is om gericht op de consument de juiste content via de juiste kanalen te verspreiden, een cruciale plek in het steeds meer crossmediale en sterk veranderende tv-landschap waarin wij als mediabedrijf opereren. Ik ben Peter Lubbers erkentelijk. Mede dankzij zijn visie heeft onze zendergroep een steviger positie opgebouwd in marktaandeel en een duidelijker profiel gekregen. Inzichten die wij graag gebruiken bij het bouwen van onze toekomst.”

Remco van Leen: “Na twaalf jaar TROS en AVROTROS ben ik toe aan een nieuwe stap. Ik ben trots op het succes van AVROTROS en het voelt alsof ik op mijn hoogtepunt vertrek. Ik heb zin om mijn jarenlange ervaring in te gaan zetten bij SBS en kijk ernaar uit om aan de slag te gaan in een nieuwe omgeving.”

Bij AVROTROS was Remco van Leen als mediadirecteur verantwoordelijk voor tv, radio en online. Bij de TROS was hij werkzaam als programmaleider. Eerder werkte Van Leen in diverse functies bij verschillende producenten waarvan het grootste deel bij Ivo Niehe Producties. Hij start op 1 oktober bij SBS Broadcasting.

Het is geen zeldzaamheid dat er koppen rollen bij SBS Broadcasting. In 2013 moest algemeen directeur Georgette Schlick vertrekken, begin 2015 diende programmadirecteur Remko van Westerloo op te stappen en eind 2015 was SBS6-baas René Oosterman aan de beurt. SBS geeft geen toelichting op de reden van het vertrek van Peter Lubbers, maar naar verluidt heeft Lubbers conflicten met John de Mol, mede-eigenaar van SBS.

De Mol zou SBS6 als proeftuin voor zijn televisieprojecten gebruiken. Deze floppen echter regelmatig, zoals Is This Love?, Leer Mij Vrouwen Kennen, Popster, We Are Family, Beat It, Alles Kids, Welkom op mijn Bruiloft, The Next Pop Talent en recent Wat Een Poppenkast.

Bron: SBS Broadcasting/Broadcast Magazine

Bericht delen