dinsdag 16 januari 2018

Record marktaandeel voor Discovery Networks

Het gezamenlijke marktaandeel van Discovery Channel en TLC, in de doelgroep 20-49 jaar, bedroeg in februari 4,7 procent. Met een groei van 31 procent (ten opzichte van februari 2012) is dit het hoogste marktaandeel ooit voor Discovery Networks.

Mannenzender Discovery Channel haalde zijn hoogste marktaandeel: 4,4 procent (20 procent groei), nam hiermee de 7e plek in op de zenderranking en wist zenders als Nederland 2, Comedy Central, Net5 en RTL5 voor te blijven.

Ook vrouwen-lifestylezender TLC scoorde in februari met 2,8 procent de beste maand ooit: een stijging van 74 procent vergeleken met februari 2012, toen de zender nog werd gedeeld met Animal Planet.

Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks Benelux: “De afgelopen jaren heeft Discovery Networks op een ongekende manier geïnvesteerd in haar programmering. Dit werpt duidelijk zijn vruchten af. Op Discovery Channel werden nieuwe genres zoals het veilinggenre met hits als Auction Kings en Auction Hunters geïntroduceerd maar ook unieke programma’s als Magic of Science, Dynamo: Magician Impossible en Yukon Men scoorden enorm goed. Ook TLC kende een geweldige start van het jaar met series als Heres Comes Honey Booboo, Breaking Amish en Battle of the Brides. De programmastrategie met als doel een gevarieerd en vers aanbod te bieden, aangevuld met lokale initiatieven zoals How Do They Do iT met Joep van Deudekom, How We Invented the World met Sebastiaan Labrie en TLC Over met Birgit Schuurman heeft geleid tot ongekend hoge kijkcijfers. Ik ben trots.”

Bron: Discovery Networks/Broadcast Magazine

Bericht delen