dinsdag 16 januari 2018

Publieke omroep blijft marktleider ondanks daling

In 2011 was de publieke omroep wederom marktleider op tv met een kijktijdaandeel van 34,2 procent. Uit onderzoeksgegevens van Stichting KijkOnderzoek blijkt dat Nederland 1 evenals voorgaande jaren de meest bekeken tv-zender van Nederland was in 2011.

Het meest bekeken programma van 2011 (exclusief sport) was het Nederland 1-programma, Boer zoekt Vrouw (KRO) van 30 januari. In de top 25 van de meest bekeken programma’s van 2011 zijn twaalf plekken voor Nederland 1.

Wel daalde het aandeel van de zender van 23,5 procent in 2010 naar 20,9 procent in 2011. De kijktijdaandelen van Nederland 2 en 3 kwamen uit op 6,7 procent en 6,9 procent. Het aandeel van de publieke omroep is terug gelopen. In 2010 was het 37,8 procent, in 2009 36,8 procent. Alle drie de NPO-zenders leverden marktaandeel in. Stichting KijkOnderzoek komt op 7 januari met het complete overzicht van de jaarcijfers.

Bron: NPO/Broadcast Magazine

Bericht delen