dinsdag 16 januari 2018

Peter Lubbers leidt Zodiak Nederland

Zodiak Nederland heeft Peter Lubbers aangetrokken als nieuwe algemeen directeur van het bedrijf. Begin mei start hij met zijn nieuwe functie bij het productiehuis. Recent was Lubbers korte tijd programmadirecteur van Fox International Channels Benelux.

Daarvoor bekleedde hij diverse directiefuncties bij de AVRO en RTL. Zo was hij als programmadirecteur van RTL 7 medeverantwoordelijk voor het herpositioneren van de zender als een mannenzender.

Daarna werd Lubbers gevraagd door de AVRO om directeur media te worden. In deze hoedanigheid was hij verantwoordelijk voor de gehele crossmediale programmering van de organisatie; televisie, radio en online. Bovendien was Lubbers in deze rol medeverantwoordelijk voor het positioneren van de AVRO als de omroep van kunst en cultuur en voor het fusieproces met de TROS.

Lubbers zegt: “Zodiak Nederland is een sterk merk met een lange en rijke programmatische geschiedenis, zowel bij publieke als commerciële zenders. De programma’s van Zodiak Nederland hebben een uitgesproken profiel en ik kijk er naar uit de komende jaren verder te bouwen op deze stevige basis.”

Zodiak Nederland heeft de afgelopen jaren successen geboekt met nationale en internationale programma’s. De meest recente producties zijn het tweede seizoen van Jouw Vrouw Mijn Vrouw VIPS voor RTL 4 en het derde seizoen van MasterChef voor Net 5. Andere bekende titels van Zodiak Nederland zijn onder andere Recht In De Regio, Je Zal Het Maar Hebben, Red Mijn Vakantie, The Undateables, Cougar Love, Dit Is Mijn Lijf, Operatie Live en Wegmisbruikers.

Naast Peter Lubbers bestaat de directie van Zodiak Nederland uit zakelijk directeur Jan Schots en commercieel directeur Shiyamala Bavinck. Begin maart is Wilma Westrus bij Zodiak Nederland van start gegaan als hoofdredacteur.

Zodiak Nederland maakt onderdeel uit van Zodiak Media, een van de grootste onafhankelijke producenten van entertainment, factual entertainment, drama en kinderprogramma’s ter wereld. In 2012 produceerden de 47 productiehuizen in 17 landen van Zodiak Media ruim 5.800 uur aan content.

Bron: Zodiak Nederland
 

Bericht delen