dinsdag 16 januari 2018

Overname van Grass Valley door Belden afgerond

Belden Inc. heeft de eerder aangekondigde acquisitie van Grass Valley, producent in broadcasttechniek, afgerond. Belden, actief op het gebied van signaaltransmissie, was al eigenaar van een andere grote speler in de broadcast techniek: Miranda.

De producten van Miranda werden al vaak gecombineerd met die van Grass Valley waardoor de combinatie een logische is. Beide bedrijven gaan nu verder onder de naam ‘Grass Valley, A Belden Brand’.

Op de NAB 2014 (7 tot 10 april) in Las Vegas worden beide bedrijven als één nieuw gefuseerde organisatie gepresenteerd met een nieuw logo. De eerste reacties van de klanten van zowel Miranda als Grass Valley op de fusie zijn positief. Grass Valley is tijdens de NAB 2014 op twee stands actief: één met de focus op Playout en één gericht op Live & News Production.

De samenvoeging van producten, talent, intellectueel eigendom en strategieën zorgt voor een breed en compleet portfolio met het schaalvoordeel van een nog grotere organisatie. De aanschaf en het management van complexe workflows en infrastructuren kan door de fusie vereenvoudigen.

Bron: Grass Valley

Bericht delen