Article header image

OUTtv geeft kijkers invloed op ontwikkeling tv-platform

OUTtv is in de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot het grootste tv-merk voor de gay-minded in Europa met een bereik van meer dan vijf miljoen kijkers. Om die groei het komende  decennium voort te zetten, trapt de zender vandaag af met het tv-programma The Pitch om het nieuwe interactieve tv-platform te introduceren. Kijkers en geïnteresseerden krijgen via een crowdfunding-campagne rechtstreeks invloed op de verdere ontwikkeling van het platform. 

Marc Putman, oprichter en CEO van OUTtv is enthousiast over het nieuwe platform. “Uniek is dat het platform gebruikers op basis van kijkgedrag, interesses en fysieke kenmerken met elkaar kan matchen. Daarmee combineert OUTtv als eerste tv-aanbieder elementen van populaire dating apps als Grindr en Tinder en social media-data. De Europese Commissie heeft inmiddels € 300.000,- aan funding toegezegd om het platform in meerdere Europese landen toegankelijk te maken om aandacht voor (Europese) films voor de OUTtv doelgroep te genereren.”

De crowdfunding gaat ervoor zorgen dat het platform wordt uitgebreid met functionaliteiten die de gebruiker wenst. Doel van de campagne is om € 150.000,- op te halen, waarmee onder andere Google Vision technologie wordt toegepast om de voorkeuren voor tv-programma’s en persoonlijke matching beter te faciliteren. De app-software ontwikkelaar van het tv-platform, Lizard Apps uit Rotterdam, werkt hiervoor samen met OD Media in Utrecht en de universiteit van Delft.

Ten behoeve van de crowdfunding campagne heeft OUTtv het tv-programma The Pitch geproduceerd, waarin Putman het nieuwe platform pitcht aan een jury. De jury bestaant uit succesvolle ondernemers als Annemarie van Gaal, Pim Bertens, Richard Stoop en Robin Slakhorst. Het programma wordt gepresenteerd door Frits Huffnagel.

Via de website van Symbid kunnen geïnteresseerden meedoen aan de crowdfunding campagne.

Bron: OUTtv/BM

Bericht delen