dinsdag 16 januari 2018

Omzet Endemol Nederland 10 procent gestegen

Zowel de omzet, winst als het aantal producties van Endemol Nederland groeiden in 2011. “Dit resultaat dankt Endemol aan de prolongatie van vele succesvolle, bestaande programma’s en de verkoop van een groot aantal nieuwe titels”, aldus algemeen directeur Peter Adrichem. Volgens Adrichem zijn de resultaten het gevolg van de veranderingen die de afgelopen jaren zijn doorgevoerd.

“In 2009 zijn we begonnen met de opbouw van een vernieuwde organisatie. Er is flink geïnvesteerd in creativiteit en talent en we hebben de structuur en de primaire processen efficiënter ingericht. Zo zijn we erin geslaagd onze concurrentiepositie aanzienlijk te verbeteren.”

De producent onderstreept dat het succes van het bedrijf behalve in financiële cijfers ook in kijkcijfers wordt uitgedrukt. “De meeste producties hebben goed tot zeer goed gescoord. Dat geldt niet alleen voor erkende block busters als Goede Tijden Slechte Tijden, Peter R. de Vries, Miljoenenjacht, Eén tegen 100, Ik vertrek of All you need is love. Ook veel andere vaste waarden en verschillende nieuwe titels hebben aan de verwachtingen van onze opdrachtgevers voldaan.”

“Daarnaast zijn we met de productie van Eredivisie Live uitgegroeid tot de grootste sportproducent van Nederland. Die combinatie van sterke merken, continuïteit en vernieuwing geeft aanleiding om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien”.

Het moederbedrijf kampt nog wel met een enorme schuldenlast van meer dan 2 miljard euro.

Bron: Broadcast Magazine/Endemol

Bericht delen