Article header image

NPO Zapp vergroot marktaandeel

De kinderzender NPO Zapp van de Nederlandse Publieke Omroep heeft in de eerste vijf maanden van 2015 het hoogste marktaandeel gehaald in een voorjaar sinds zijn bestaan bij kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar. De zender was ook het populairste kanaal onder kinderen in Nederland.

Uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat NPO Zapp een marktaandeel van 21,6 procent haalde over de maanden januari t/m mei 2015 tussen 06.30 tot 19.30 uur. Nickelodeon bleef steken op 15,8 procent en Disney XD op 8,0 procent. NPO-bestuurder Shula Rijxman is trots dat NPO Zapp ieder jaar populairder wordt onder kinderen: “Netmanager Suzanne Kunzeler, haar team en de medewerkers bij de omroepen weten heel goed aan te sluiten bij de leefwereld van kinderen. Steeds meer kinderen weten de weg te vinden naar de – veelal Nederlandse – NPO Zapp-programma’s van hoge kwaliteit met aansprekende presentatoren.”

De lijst van meest bekeken programma’s onder kinderen van 6 tot 12 jaar wordt aangevoerd door SpangaS (NCRV) en de vorig jaar gestarte serie Brugklas (AVROTROS), de eerste scripted-reality jeugdserie in Nederland. Ook het Jeugdjournaal (NOS) en het Klokhuis (NTR) blijven onverminderd populair. Nieuw in de top vijf is Bommetje (AVROTROS), het zaterdagavondprogramma met Ron Boszhard.

Bron: NPO

Bericht delen