Article header image

Nieuwe stedenbouwkundige visie op Media Park

Al vanaf de jaren ’60 van de vorige eeuw is Hilversum het centrum van de Nederlandse media, met het Media Park als kloppend hart.

Gedreven door de razendsnelle ontwikkelingen in de media-sector en de grote uitdagingen waar de mediabedrijven voor gesteld staan, hebben de belangrijkste stakeholders van het Media Park in 2017 de handen ineengeslagen om samen te komen tot een nieuwe stedelijke visie voor het Media Park.

De ambitie is om het Media Park verder te ontwikkelen tot een bruisende media-campus; de place-to-be voor alle relevante spelers in de media-industrie. Een campus waar gewerkt wordt aan en met de meest geavanceerde media technologieën. Waar studenten opgeleid worden tot toekomstige media professionals. Een omgeving waar media professionals, studenten en bezoekers samen komen om van elkaar te leren.

Stedenbouwkundig buro UN Studio heeft, met input van vele stakeholders op het park, de toekomstmogelijkheden van het Media Park in kaart gebracht. Dit heeft verschillende scenario’s opgeleverd van eenvoudige aanpassingen tot meer ingewikkelde oplossingen. Vrijdagochtend hebben de Gemeente Hilversum en Media Park Enterprise de toekomstvisie gepresenteerd. Deze visie is hier te downloaden.

Bron: Media Park/BM

Bericht delen