Nieuwe samenwerking Disney en BrandDeli
dinsdag 7 augustus 2018

Nieuwe samenwerking Disney en BrandDeli

BrandDeli en Disney hebben aangekondigd intensief te gaan samenwerken. BrandDeli zal per 1 oktober de exclusieve ad sales partner zijn van Disney in de Nederlandse markt.

Naast Disney vertegenwoordigt BrandDeli ook de kidsplatformen Nickelodeon en Momio. Allard Ruyl, CEO van BrandDeli: “Met de toevoeging van Disney heeft BrandDeli de twee sterkste mediamerken voor kids in haar portfolio. Wij bieden adverteerders daarmee een breder campagnebereik, efficiëntere inkoop en een groei in brand partnerships-mogelijkheden.”

De advertisingsales in Nederland deed Disney zelfstandig, maar nu is de stap gezet om in de Nederlandse markt de krachten te bundelen. Eva van Lemmen, Head of Disney Media Sales & Partnerships: “De media versplinteren, vooral onder de kidsdoelgroep. Wij zijn daarom op zoek gegaan naar een partner met wie wij samen op deze beweeglijke markt kunnen inspelen. BrandDeli is reeds marktleider in de kidsdoelgroep. Met hun kidsteam, netwerk, expertise en organisatie is BrandDeli voor ons de beste partij om mee in zee te gaan.”

Allard Ruyl: “Wij zijn trots om een sterk merk als Disney te mogen toevoegen. Het geeft een positief signaal aan de markt: wij blijven investeren in kidsmarketing. Kinderen zijn de consumenten van de toekomst en ook op jonge leeftijd hebben zij al veel invloed op aankopen binnen het gezin. Wij zien dat naast de core kidsadverteerders ook steeds meer niet-traditionele kidsadverteerders hun campagnes aanvullen met communicatie richting kinderen.”

BrandDeli wordt verantwoordelijk voor de tv-spot-reclameverkoop en brand partnerships-oplossingen op zowel Disney XD als Disney Channel.

Bron: BrandDeli/BM

Bericht delen