Article header image

Nieuwe functie Arno Flapper bij Discovery

Arno Flapper is benoemd tot Channel Director Discovery & Digital bij Discovery Networks Benelux (DNB). Hij is eindverantwoordelijk voor de zenderstrategie en programmering van Discovery Channel in zowel Nederland als Vlaanderen.

Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de digitale uitbouw van het portfolio van DNB. Zijn team bestaat uit marketing, programmering en digital. Flapper maakt tevens deel uit van het managementteam van DNB.

Alco de Jong, VP Country Manager Discovery Networks Benelux: “Flapper heeft zich de afgelopen jaren meer dan bewezen in zijn rol als Channel Manager Discovery en speelt vanwege zijn strategische merk-, media- en marketing inzicht een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze zenderportfolio. Het merk Discovery, alsook de programmering, staan er dankzij Flapper en zijn team goed voor, zowel in België als in Nederland. Ook commercieel gezien is Discovery dankzij zijn heldere positionering gezonder dan ooit.”

Sinds Flapper aan het roer staat van Discovery is de zender in marktaandeel gegroeid van 3,9 procent (Q1 2014) naar 4,4 procent in Q1 2016 in de doelgroep mannen 20 – 49 jaar. Hij is in januari 2012 gestart als Marketing Manager voor Discovery en werd in februari 2014 gepromoot tot Channel Manager Discovery & Digital. Voor Discovery Networks was Flapper vooral werkzaam aan de mediabureauzijde, waarvan de laatste 7,5 jaar als RTV-director bij Universal Media.

Bron: Discovery Networks Benelux/Broadcast Magazine

Bericht delen