Nieuwe campagne tegen pesten op Cartoon Network
Actrice en YouTuber Britt Scholte trapt op 18 september de anti-pesten campagne van Cartoon Network af. Met de boodschap ‘Wees een maatje, geen pestkop’ roept ze kinderen op om voor elkaar op te komen. Met deze campagne sluit Cartoon Network aan bij de landelijke Week tegen Pesten van de Stichting School & Veiligheid.
Dat pesten een groot probleem is, blijkt uit de 50.000 keer dat de website Pestweb, onderdeel van Stichting School & Veiligheid, wordt bezocht. CN Buddy Network is een doorlopende campagne van Cartoon Network in heel Europa waarmee de zender een platform biedt om het bewustzijn rond pesten te verhogen en kinderen aan te zetten iets tegen pesten te doen. Met spots in Cartoon Network’s animatiestijl wil de zender kinderen motiveren om over hun ervaringen te praten, een goede vriend te zijn en anderen te ondersteunen. Voor de CN Buddy Network-campagne zijn drie nieuwe spots geproduceerd.
Ambassadrice Britt Scholte is te zien in een spot waaraan ook de elfjarige danser Daniel Stosic, onder andere bekend van Holland’s Got Talent, aan meewerkt. Scholte vindt het belangrijk dat er continu aandacht wordt besteed aan het grote probleem dat pesten oplevert: “Gepeste kinderen voelen zich alleen en dat is heel erg. Daarom vind ik het belangrijk dat kinderen er voor elkaar zijn, er met elkaar over praten en een maatje van gepeste kinderen worden. Want samen kunnen we pesten stoppen.”
Meer informatie is te vinden op het online platform buddy.cartoonnetwork.nl
Bron: Cartoon Network/BM