Article header image

Nieuw productiehuis Spektr opgericht

Laurens Neels en Klaas Hendrik Slump (voorheen Nielson & Claus) zijn gestart met Spektr Amsterdam. Een hybride tussen productiehuis en creatief bureau dat samenwerkt met merken, agencies en platforms. Spektr speelt in op de kritische blik van de kijker en zorgt dat merken zich kunnen onderscheiden met eerlijke en unieke content.

Er wordt met hagel geschoten om onder de aandacht te komen. De kijker is niet meer dom en is bijzonder goed in staat om het razendsnel groeiende aanbod van content te filteren. Spektr daagt zichzelf en klanten uit om niet te vervallen in marketingcliché’s, maar te zoeken naar het echte en eerlijke verhaal.

Om de vertaling te maken naar een passende vertelvorm en brandstory, wil Spektr voorop lopen in het signaleren van actuele thema’s en trends. Van webseries, televisiedocumentaires en commercials tot landelijke campagnes. Voor de recente Jongerenboekenweek ontwikkelde Spektr een nieuwe vertelvorm om boekencampagnes te voeren.

Spektr werkt met jonge makers die de beeldtaal van hun generatie spreken. De teams zijn klein en schakelen snel waardoor er efficiënt in onder meer serievorm kan worden geproduceerd, zowel voor reclamebureau, merk als platform. Deze combinatie van scherpe concepting en een eigenzinnige aanpak van de productie maakt Spektr onderscheidend, zo verwachten Laurens Neels en Klaas Hendrik Slump.

Spektr werkt inmiddels onder meer voor De Vegetarische Slager, AVROTROS, Takeaway, Rabobank, Internationaal Theater Amsterdam en NTR.

Bron: Spektr/BM

Bericht delen