Article header image

Nickelodeon komt met nieuw design

Kinderzender Nickelodeon start vanaf 23 september met een vernieuwd design op alle kanalen van de zender. Dit geldt voor tv, online, marketing, evenementen en telefoon apps. Het vernieuwde design heeft een grafische look and feel.

De diverse kanalen zijn voorzien van specifieke patronen, illustraties en het Nickelodeon slime.

De afgelopen drie jaar was het Nickelodeon design rustig en clean. Het nieuwe design moet bijdragen aan het doel van Nickelodeon: kinderen verrassen en vermaken met grappige content. In een persbericht laat de zender weten dat meerdere studies hebben uitgewezen dat de content van Nickelodeon precies datgene omvat wat kinderen ‘grappig’ vinden.

Nickelodeon heeft afgelopen zomer een studie gedaan naar ‘Kids and the Role of Fun’ in diverse Noord-Europese landen. Hierin kwam naar voren dat humor een internationale taal is die wordt gesproken en begrepen binnen de Nickelodeon doelgroep (kinderen tussen 6 en 12 jaar oud). In de meeste Noord-Europese landen bleek dat kinderen om dezelfde content moeten lachen: ‘grappige stemmen, grappige gezichtsuitdrukkingen, overdrijven en moppen’. De vernieuwde versie van het Nickelodeon design moet een afspiegeling zijn van alles wat kinderen grappig blijken te vinden.

Bron: Nickelodeon

Bericht delen