dinsdag 16 januari 2018

Nederlands stempel op NAB

Bijna 100.000 bezoekers uit 159 landen waren weer neergestreken in het zonnige Las Vegas voor de jaarlijkse NAB Convention. Wat de MIP is voor programmamakers, is de NAB voor de broadcastcollega’s die met techniek te maken hebben.

Ook dit jaar waren er ruim tweehonderd Nederlanders en zo’n vijftien Nederlandse bedrijven met een stand. Voor Broadcast Magazine 333 maakten Patrick Brand en Guy Molin een uitgebreide reportage. Zoals verwacht was het grote buzzword op de beurs 4K, oftewel Ultra HD. De industrie lijkt deze hoge resolutie serieuzer te nemen dan de 3D trend van een paar jaar geleden. Maar terwijl de grote fabrikanten hun camera’s, lenzen, mixers en randapparatuur gereed maken voor een snelle overgang naar Ultra HD, zijn de broadcasters zelf nog huiverig.

Niet alleen de Nederlandse inbreng krijgt veel aandacht, maar ook een partij als Blackmagic. Wederom was het bedrijf talk of the town en toonde het veel nieuwe producten, met specs en vooral prijzen waaraan de concurrentie niet kan tippen. CEO Grant Petty toonde trots de nieuwe URSA 4K camera aan de verzamelde pers.

Alles over NAB 2014 is te lezen in Broadcast Magazine 333. Nog geen abonnee? Klik hier en profiteer van de speciale abonneeactie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen