Article header image

Nederland 1 sterkste mediamerk

Voor de derde keer op rij hebben Interbrand en Tijdschrift voor Marketing de dynamiek van het Nederlandse mediamerkenlandschap in kaart gebracht. Belangrijkste conclusie: de grens tussen het mediatype en het mediamerk vervaagt. Mediamerken zullen zich dus nog meer moeten differentiëren.

De lijst met de 25 sterkste mediamerken laat een aantal opmerkelijke veranderingen zien ten opzichte van vorig jaar. Zo is Nederland 1 de nieuwe nummer 1. Nu.nl volgt op een tweede plaats (vorig jaar op plek 7). SBS, vorig jaar nog op plaats 3, is helemaal uit de top 25 verdwenen. En dat geldt ook voor Hyves, vorig jaar nog terug te vinden op de vierde positie.

Nederland 1 heeft zijn nummer 1-positie te danken aan het feit dat Nederlanders het merk een zeer hoge authenticiteitscore geven. Het profiel van de zender is gericht op een breed publiek. Nu.nl is de nummer 2 van 2012 en dit komt vooral door het vermogen van het merk om steeds relevant te blijven voor de consument.

De complete lijst verschijnt vrijdag in het Tijdschrift voor Marketing.

Bron: Marketing Online/Broadcast Magazine

Bericht delen