Article header image

Najaarspresentaties in beeld

“Het wordt een raar najaar,” voorspelde Matthias Scholten tijdens de najaarspresentatie van RTL Nederland. De Directeur Content doelde op de komst van FOX, Netflix en de eigen ‘Videolandvariant’ als het om on demand aanbod gaat.

Live televisiekijken is weliswaar here to stay, maar met argusogen wordt de impact van de nieuwkomers gevolgd. Humberto Tan verwoordde het mooi: “De eerste uitzending moet de kijker je gunnen, de rest moet je verdienen.”

Broadcast Magazine ging de afgelopen weken weer de najaarspresentaties van omroepen af. En de wonderlijke toevalligheid wilde dat de volgorde vrijwel identiek was aan die van vorig jaar, met achtereenvolgens RTL, Omroep MAX, NTR, VARA en, precies gelijktijdig, NPO en 538Groep. In de septembereditie van BM een uitgebreide reportage, met onder andere ook aandacht voor NTR-directeur Paul Römer.

“Bij de publieke omroep gaat het veel over bestuursstructuren of salarissen, maar bijna niet over de inhoud van programma’s. Dat maakt me kwaad, want we zijn drie keer goed: van kwaliteit, van waardering en ook nog eens goedkoop. Wat is dan het probleem, Den Haag?” vroeg Römer zich hardop af.

Een reportage over de najaarspresentaties is te lezen in de septembereditie van Broadcast Magazine. Nog geen abonnee? Klik hier.

In bijgaande video-impressie meer Paul Römer.
Klik op de afbeelding hieronder voor het fimpje:

 

 

 

 

 

 

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen