dinsdag 16 januari 2018

MIPTV: grenzeloze dynamiek

De deals en conferentiesessies tijdens MIPTV in Cannes onderstreepten andermaal dat nationale en culturele barrières in de wereld van contentcreatie niet meer bestaan, vooral als het gaat om dramaproductie. Bovendien bewezen de screenings dat ook de scheidslijn tussen televisie en film onzichtbaar is geworden en dat op het gebied van formats steeds meer grenzen wegvallen.

In het meinummer van Broadcast Magazine wordt traditiegetrouw ruim aandacht besteed aan MIPTV, en natuurlijk aan de door dit vakblad georganiseerde Holland Beach Party. Met ruim 320 bezoekers aan strandtent Plage Royale werd een record gevestigd en waren de reacties na afloop uitermate positief. Redactioneel is er ditmaal speciale aandacht voor het fenomeen (dvd-)rechtenaankoop en distributie. Bij alle aandacht voor ingrijpende ontwikkelingen als streaming videoplatforms zou men bijna vergeten dat ‘oude media’ ook nog steeds brood op de plank brengen, al is het beleg wel steeds kariger.

De onstuitbare opmars van video on demand, met name via OTT platforms, is ook koren op de molen van Gerben Ras. Hij was in Cannes neergestreken als manager business development van EMG Content Services, een nieuw bedrijf dat vanuit het hoofdkwartier van United in Hilversum opereert. EMG Content Services heeft onder andere een volledig white label Over The Top platform ontwikkeld.

Alles over MIPTV en Holland Beach Party is te lezen in Broadcast Magazine 344. Nog steeds geen abonnee? Aarzel niet, klik hier en maak gebruik van onze speciale actie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen