Article header image

MEDIALAAN en Gepke Nederlof starten distributietak

Het Vlaamse MEDIALAAN en Gepke Nederlof, voormalig hoofd sales bij Talpa Global, beginnen samen een nieuwe distributietak: Be-Entertainment.

Be-Entertainment vertegenwoordigt de formatrechten van alle in huis gemaakte content, evenals van onafhankelijke producenten, met name uit België. MEDIALAAN is een toonaangevend Vlaams multimediabedrijf, actief in tv, radio en interactieve media. Onder de vlag vallen onder andere VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM, KADET, Stievie, Qmusic, Joe, Mobile Vikings and JIM Mobile.

“Het is een langgekoesterde wens om onze creativiteit buiten de Belgische grenzen te brengen. De combinatie van hoge kwaliteit content en de internationale expertise van Gepke vormen de perfecte mix voor internationaal succes,” aldus Ricus Jansegers, programmadirecteur TV bij MEDIALAAN. Nederlof begon, na een carrière in de reclamewereld, in 2010 bij Talpa Distribution en was mede betrokken bij de internationale uitrol van The Voice. “De reden voor mij om met MEDIALAAN in zee te gaan, is drieledig. Allereerst heb ik heel erg veel vertrouwen in de creativiteit en kwaliteit van de Belgische content en vind ik het een gemiste kans dat hier internationaal nog zo weinig mee gedaan wordt. Daarnaast ben ik erg enthousiast om weer aan iets nieuws te bouwen, wat ik bij Talpa ook met veel plezier gedaan heb. Tenslotte is MEDIALAAN een hele sterke partner om deze uitdaging samen mee aan te gaan.”

Bron: MEDIALAAN/BM

Bericht delen