Media kunnen economische vitaliteit centrum vergroten
woensdag 17 januari 2018

Media kunnen economische vitaliteit centrum vergroten

“Retail en media kunnen elkaar in de binnensteden  heel goed versterken”, aldus Peter Joziasse, programmamanager van het Retail & Media Event dat dinsdag 12 september in Hilversum wordt gehouden. Het event maakt deel uit van Dutch Media Week, waarin media in al hun facetten centraal staan voor professionals en het grote publiek.

“We geloven dat nieuwe crossmediale toepassingen de economische vitaliteit van binnensteden kunnen vergroten. Daarom willen we graag inspiratie bieden en kennis delen op het gebied van nieuwe creatieve media-toepassingen in de binnenstad”, aldus Joziasse. Volgens de programmamanager heeft het winkelend publiek steeds meer behoefte aan verschillende vormen van beleving en is puur kopen minder relevant geworden door de invloed van het online winkelen. “Consumenten willen niet alleen kopen, maar ook een passende experience.  En juist de creatieve media-industrie weet hoe je kan zorgen voor deze beleving en infotainment.”

Het Retail & Media Event begint met een Media Park & Mediastad Safari, waarbij de deelnemers  worden rondgeleid op het Mediapark en een kijkje in de keuken mogen nemen van diverse mediabedrijven en studio’s. Daarna volgt een bezoek aan het Hilversumse centrum, waar nadere uitleg wordt gegeven over de vernieuwingen in de Mediastad.

Na de lunch wordt het Retail & Media Event voortgezet in Beeld en Geluid met onder meer de volgende onderwerpen:  Een kijkje in de keuken van de Mediastad,  Consument van de toekomst, Verhalen van de toekomst, Winkel van de toekomst, Cross-mediaal winkelen,  Trends in media-consumptie en  Slim winkelen. Sprekers zijn onder anderen:  Kjeld Vosjan, centrummanager van Hilversum, Anne Visser, programma-manager Media, Cultuur en Erfgoed gemeente Hilversum, Pernille Kok-Jensen, Connectivity en Trend Director MARE Research,  René van Engelenburg, eigenaar Dropstuff,  John Terra, Research Director Retail van Q & A en Rupert Parker Brady, directeur retaildenkers en hoofdredacteur RetailVisie. Lees hier meer over het programma.

Bron: Dutch Media Weekl/BM

Bericht delen