Article header image

MBN en BMC trekken samen op

Er werd en wordt al nauw samengewerkt, maar nu is die ook formeel gemaakt en zullen de volgende stappen worden gezet: de Broadcast Media Community (BMC) en Media Borrel Noord (MBN) gaan nadrukkelijk met elkaar optrekken op het gebied van personeelsbemiddeling.

Als het gaat om het aantrekken van de juiste mensen, kent ook de mediawereld vaste processen en kanalen. Omdat BM (Broadcast Magazine) op alle terreinen een spilfunctie wil vervullen binnen het vakgebied, fungeert het graag als uithangbord van de samenwerking tussen Media Borrel Noord en de Broadcast Media Community. Deze twee platforms versterken elkaar, want Media Borrel Noord (MBN) op Facebook kent het succes van het snel delen, om à la minute functies te kunnen vervullen en beschikbare kandidaten te vinden. En de Broadcast Media Community (BMC) is een online platform, waar kandidaten aan de hand van specifieke vaardigheden en op basis van beschikbaarheid door een zoekmachine rechtstreeks benaderd kunnen worden door opdrachtgevers.

De BMC richt zich specifiek op televisie- en videomakers, van stagiair tot eindredacteur/uitvoerend producent en alles wat ertussen zit. Wie een (gratis) profiel aanmaakt, heeft daar zijn of haar hele mediacarrière profijt van. Op 1 centrale plek een cv, die via een app altijd up to date te houden is met de laatste werkervaring en dus vanzelf met je meegroeit.

Door de samenwerking is het mogelijk om als opdrachtgever een keuze te maken door de vacature zo breed mogelijk op Facebook te plaatsen en/of door zelf te gaan filteren naar kandidaten om die vervolgens rechtstreeks te benaderen met een vacature of direct per telefoon. Media Borrel Noord en de BMC gaan de komende weken via diverse media en evenementen hun samenwerking onder de aandacht brengen. Op de foto van links naar rechts: Thijs Smidt (BMC), Jeroen te Nuijl (BMC), Peter Stutterheim (MBN) en Erik van der Hoff (MBN).

Bron: BM

Bericht delen