woensdag 17 januari 2018

Marnix Laurs over strategie KPN

Sinds een jaar biedt KPN haar klanten onder de vlag KPN Presenteert gratis nieuwe Nederlandse kwaliteitsseries en programma’s on demand van eigen bodem. Directeur content Marnix Laurs legt in deze video uit waarom.

“Onder Eelco Blok is onze focus verlegd naar de bestaande klant in plaats van streven naar het binnenhalen van nieuwe klanten. Dat betekent dus de klanttevredenheid omhoog brengen en loyaliteit kweken. Dat doen we enerzijds via goede service, een sterk 4G netwerk en een KPN Compleet pakket, maar ook met ‘cadeautjes in content’. Dat aanbod is geëxplodeerd. Niet alleen door dat te verzamelen en bij elkaar te zetten en de integratie met Netflix mogelijk te maken, maar ook door zelfs fors te investeren in programma’s.”

“Het afgelopen jaar hebben we een gevarieerd aanbod gebracht met KPN Presenteert en dat zal het komend jaar alleen maar meer worden, voor een nog bredere doelgroep. We willen met KPN investeren in kwaliteitsseries en programma’s die naar ons idee echt wat toevoegen aan het Nederlandse tv-landschap, unieke content die je nergens anders kunt kijken. De waardering die wij van onze klanten krijgen, bevestigt dat we op de goede weg zijn.”

Kijkcijfers zijn geen doelstelling, het gaat om tevreden en loyale klanten, benadrukt Laurs nogmaals. KPN Presenteert brengt in het nieuwe jaar onder andere de Nederlandse series B.A.B.S. (6 januari), Brussel (20 januari), De Mannentester (april) en de crimereeks Fenix (najaar 2017). Behalve deze nieuwe series krijgt de succesvolle comedyserie TOON, door zowel pers als kijkers lovend ontvangen, een vervolg.

De bestaande muziekprogramma’s My Spotify Top 10, Soundcheckers en Roadie worden aangevuld met LA Breakfast, gepresenteerd door Elise van der Horst, en Willie’s Wheels, gepresenteerd door Olivier Locadia (Willie Wartaal). Ook de sportprogrammering wordt uitgebreid. In het van de VPRO overgenomen 24 uur met… brengen 8 sporters 24 uur door met presentator Peter Heerschop (vanaf 11 december). Ook brengt KPN Presenteert in 2017 meer muziek- en sportdocumentaires. Zo is in maart de documentaire over het leven van Herman Brood, Unknown Brood, te zien.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen