Article header image

Loden Leeuw 2017 voor Albert Heijn en Ali B

Het AVROTROS-programma Radar heeft de Loden Leeuw 2017 toegekend aan de meest irritante reclame en de meest irritante BN’er in een reclame.

Albert Heijn heeft met de ‘buik, billen, bonus’-reclame de Loden Leeuw 2017 gewonnen. In de categorie irritantste BN’er is de prijs voor Ali B met de commercial voor Yarden. In totaal zijn er 57.688 stemmen uitgebracht. 28.843 stemmen op de irritantste reclame, 28.845 stemmen op de irritantste BN’er.

Albert Heijn won met 50 procent van de stemmen. De tweede plek gaat naar BECAM (34 procent) en op de derde plek is de commercial van Gamma geëindigd (16 procent).

In de categorie irritantste BN’er staat Ali B (Yarden) op 1, met 36 procent van de stemmen. Winston en Renate Gerschtanowitz (Robijn) volgen daarna met 33 procent en tot slot Paul Haenen (Pricewise) met 31 procent.

Bron: AVROTROS/BM

Bericht delen