Article header image

Ladies Night van start op Net5 met 378.000 kijkers

De nieuwe talkshow Ladies Night met Merel Westrik is woensdagavond van start gegaan op Net5. De uitzending trok 378.000 kijkers.

Ladies Night is vanaf nu elke woensdagavond te zien met een aantal bekende vrouwen die vertellen wat hen opviel in het nieuws, op social media en in hun dagelijks leven. In de eerste aflevering was Linda de Mol te gast, die zich beklaagde dat haar programma´s Weet Ik Veel en Oh, Wat een Jaar bij RTL blijven. Zij benadrukte dat ze voor een deel eigenaar is van de programma’s. “Ik heb ze zelf bedacht en zelf succesvol gemaakt. Ik had dit niet verwacht”, aldus de presentatrice, die RTL eerder dit jaar verruilde voor Talpa.

Linda de Mol, samen met Jildou van der Bijl nu creatief directeur van Net5, had vooraf geen hoge verwachtingen over de kijkcijfers van Ladies Night. “We hebben van tevoren een beetje gekeken: wat doet een programma normaal op dat tijdstip? Nou, iets van 250.000 kijkers, op een goede avond 300.000 tot 350.000”, zo vertelde zij dinsdag aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk in De Wereld Draait Door.

“Als je ziet dat Beau op RTL 4 op een woensdagavond gemiddeld 325.000 kijkers heeft, dan denk ik dat wij reëel moeten zijn. Alles boven de 200.000 is oké, vanaf 250.000 word ik blij, bij 300.000 hangt de vlag uit en onder de 200.000 heb ik een lichte depressie.”

De 378.000 kijkers die het programma Ladies Night op woensdag scoorde zijn goed voor een marktaandeel van 8,5 procent. Het programma heeft daarmee niet de Top 25 van woensdag bereikt, zo blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek.

Bron: BM

Terug naar overzicht