Article header image

KRO woedend op RTL

“Het lijkt erop dat RTL schaamteloos mee probeert te liften op het succes van KRO’s Boer zoekt Vrouw,” zegt Taco Rijssemus, mediadirecteur van de KRO in een reactie op het plan van RTL om het programma De Boerenbruiloft te gaan uitzenden. Dat lijkt namelijk in grote mate een kopie van het zeer populaire KRO-programma.

RTL 4 wil de boerendatingshow vanaf dit najaar gaan uitzenden. “Wij gaan dit bespreken met Fremantle, de producent van Boer zoekt Vrouw. We zullen RTL hier zeker op gaan aanspreken. Afhankelijk van hun antwoorden gaan wij ons beraden over juridische stappen.”

Het programma van RTL 4 wordt gemaakt door Talpa. “Dit is zeker geen kopie”, zegt John de Mol in De Telegraaf. “In de huidige tv-wereld is het wel zo dat er alternatieven verschijnen als iemand een succes heeft. Dat zagen wij tien jaar geleden al gebeuren bij het door mij bedachte Big Brother, dat zie je ook bij de talentenjachten.”

“Talpa kreeg van RTL 4 een verzoek om een datingshow en toen ontstond De Boerenbruiloft,” zegt De Mol. “Ik kan wel twintig verschillen met Boer zoekt Vrouw noemen en één daarvan is dat dit programma om slechts één boer en twaalf vrouwen draait.”

Het KRO-programma Boer zoekt Vrouw wordt overigens in Nederland geproduceerd door Blue Circle, onderdeel van Fremantle Media, onderdeel van Bertelsmann, het bedrijf dat ook de RTL Group bezit.

Bron: De Telegraaf/Broadcast Magazine

Bericht delen